4010040545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
13/10/2020 - 30/6/2021 (30 hores) de h a h |
|
ESC Font Rosella |
|
c. Muntaner, 13-21 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
Objectius
estratègics
a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre,
des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència
i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació:
Fer-pensar-comunicar.
d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa
per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
Objectius
de l’assessorament -
- Impulsar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Pensar – Fer – Comunicar
- Planificar, documentar i avaluar intervencions a l’aula per poder ser analitzades.
- Valorar la documentació com a eina d’anàlisi i de reflexió sobre processos d’aprenentatge.
- Acompanyar al claustre per analitzar diferents maneres d’intervenir a l’aula: que fomentin el desig d’aprendre.
- Obrir les portes de l’escola a nous interessos i oportunitats; amb la creació d’un FavLab.
- Comunicar i fer partícips a les famílies del treball portat a terme a les diferents aules, a través d’una acció de difusió a la comunitat educativa.
|
| |
Continguts |
- Creació d’un espai de diàleg entre les mestres i la formadora per a generar reflexió compartida sobre els processos d’indagació. (Pensar – fer – comunicar)
- Planificació seguiment i realització de propostes d’aula entre les mestres dels diferents cicles i la formadora. Comptarem amb el suport de la Fundació Naturgy sempre que sigui necessari.
- Anàlisi de les documentacions d’aula, produïdes tant per l’alumnat com per les mestres, per tal de reflexionar sobre els processos d’aprenentatge.
- Millora dels coneixements dels mestres sobre ciència mitjançant trobades amb la Fundació Naturgy.
- Realització d’una acció de difusió a la comunitat educativa amb l’assessoria de la Fundació Naturgy.
|
| |
Avaluació |
- Anàlisi crític sobre les pràctiques d’aula, des de la planificació, organització, desenvolupament i avaluació.
- Valoració de les evidències de la fira de ciència, com a eina per donar a conèixer l’escola al món. I com a motor per a la millora pedagògica.
- Ús de la documentació per analitzar processos d’aprenentatge.
- Implementació de propostes d’indagació a l’aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència d'entre el 80% i el 100% de les hores de durada del curs.
Implementació d’una petita pràctica d’aula en relació a la peça del mes.
Participació activa en les sessions de formació.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|